Co znamenají zkratky ITIL a ITSM? Jak souvisí s procesy Software Managementu a softwarového auditu? V jakém vztahu je k nim AuditPro?
ITIL vznikl jako sada knižních publikací popisujících osvědčené návody na řízení IT služeb a ICT infrastruktury na základě zkušeností z praxe. Jde o zkratku pojmu "Information Technology Service Management" - přeloženo do češtiny: "řízení služeb informačních technologií".
Je třeba si uvědomit, že ITIL tedy není standardem, ale pouze sadou praktických návodů, které by měly být v organizaci uplatňovány, protože s největší pravděpodobností je to v organizaci na základě zkušeností z jiných firem potřeba.
v současnosti je ITIL samostatným oborem činnosti a podnikání, jenž zahrnuje:

  • Knihovnu uvedených publikací (8 svazků)
  • Propracovanou oblast vzdělávání a certifikací odbornosti
  • Poskytování konzultačních služeb
  • Vývoj a implementaci softwarových nástrojů, které podporují ITSM procesy

Jednou z publikací popisující procesy ITSM je i kniha věnující se Software Asset Managementu - popisu procesů řízení, kontroly a ochrany softwarového majetku ve všech stadiích jeho životního cyklu.
Systém AuditPro je navržen a vyvíjen s ohledem na standardy, popisované v ITIL.

ITSM

znamená zkratku pojmu "Information Technology Service Management" - přeloženo do češtiny: "služby informačních technologií".
Každá živá organizace - firma, podnik, úřad - potřebuje pro svůj řízený růst systém procesů, které jí pomáhají realizovat jeho strategické cíle. Jedná se o procesy obchodování, řízení vztahů se zákazníky, finanční procesy apod.
Tyto procesy ve valné většině případů buď úplně stojí na používání informačních a komunikačních technologií (ICT) nebo s nimi alespoň úzce souvisí. Infrastruktura ICT musí být nějak smysluplně plánována a řízena. Obvykle je její řízení věcí oddělení informačních a komunikačních služeb (IT nebo ICT). Řízen je přitom nejen rozvoj, pořizování, využívání a údržba technické části vybavení, ale i souvisejících služeb. Právě řízení IT služeb, nebo správněji ICT služeb, je nazýváno ve zkratce ITSM.

ITSMF

IT Service Management Forum - je mezinárodně působící nezávislá a nezisková organizace účelově se věnující všem aspektům řízení služeb informačních a komunikačních technologií. Celosvětovým standardem pro tuto oblast je ITIL a z něj vycházející norma ISO/IEC 20000, itSMF je tedy současně vnímáno jako fórum uživatelů tohoto standardu. itSMF bylo založeno v roce 1991 ve Velké Británii, v současnosti má ustanovené národní pobočky ve 34 zemích. (www.itsmf.cz)

Vyzkoušejte NOVÉ AuditPro 11

Stáhněte si a vyzkoušejte plnou verzi AuditPro 11 pro 5 počítačů zcela zdarma!

Stáhnout AuditPro 11

Případová studie - Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR

mpo

„Softwarový audit je pouze jednorázovou inventarizací. Už pět minut po jeho ukončení se stav sítě dynamicky mění spolu s chováním jejích uživatelů. To, co pro svou práci potřebujeme, je kvalitní systém pro softwarový management a tím AuditPro bezesporu je.“

Ing. Zdeněk Lain,

Vedoucí projektu, Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR

Více o studii

Vyzkoušejte ServiceDesk!

Vyzkoušejte AuditPro ServiceDesk ONLINE. Zcela zdarma!

Přihlásit se do ServiceDesku

Kontaktujte nás

AuditPro centrum

Boleslavská 199,

293 06 Kosmonosy

 

Tel.: +420 326 711 711
Fax: +420 326 711 742

Email: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

AuditPro 11 Release Candidate uvolněn!   Stáhnout AuditPro 11  Spočítat cenu

Kontakt

AuditPro centrum
Boleslavská 199, Kosmonosy
PSČ 293 06

 

Tel.: +420 326 711 711
Email.: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

© 1991 - 2017 truconneXion a.s. Vytvořeno v UNISMINI | Pravidla ochrany osobních údajů a pravidla využívání cookies