Jméno: | Tomáš Čáp |
Post: | Správce sítě |
Firma: | Elektrizace železnic Praha a.s. |
Profil klienta:
Elektrizace železnic Praha a.s. se již více než 50 let specializuje na vývoj, projektování, výrobu a montáž drážního trakčního vedení pro železnici i pro MHD v České republice i v zahraničí.
Vyjádření klienta:
„Jako správce sítě oceňuji velmi dobrou provázanost na Active Directory, kde AuditPro přispívá například informacemi o počítačích či uživatelích, kteří se delší dobu nepřihlásili do sítě, a je tedy možné začít zjišťovat příčiny apod. Nemalou změnou je i reakce výrobce aplikace na případné rozšíření funkcionality nebo odstraňování případných problémů. Vzhledem ke kontaktu na výrobce jsou naše požadavky vcelku rychle řešeny a zakomponovávány do dalších verzí. Dle mého názoru nám aplikace AuditPro poskytla možnosti a funkcionalitu, kterou využíváme každý den a která nám zjednodušila a zpřehlednila rutinní i náročnější požadavky na chod oddělení IT. Jsem přesvědčen, že AuditPro je pro naši společnost přínosem a že výběr právě tohoto softwaru byl krok správným směrem.“
Výchozí situace:
Naše společnost využívala před implementací aplikace AuditPro software konkurenční firmy, který však v rozsahu funkcionality, otevřenosti a možností nepokrýval naše potřeby, a to zejména v oblastech softwarového managementu a běžných činnostech úzce souvisejících s provozem IT. Jednalo se především o evidenci majetku s možností provádění každodenních činností, jakými jsou např. převody majetku mezi uživateli, sledování stavu majetku na skladě, majetku, který je v opravě, nebo jen zobrazení veškerého majetku, který byl danému uživateli přiřazen. Další problematikou, kterou jsme potřebovali řešit, bylo snadné a rychlé provádění inventur nebo získávání informací o skutečném využití počítačů a aplikací.
Průběh implementace:
Implementace aplikace AuditPro probíhala v několika fázích. V první fázi bylo nutné stanovení cílů, kterých chceme dosáhnout. Společnost truconneXion nám v této oblasti pomohla vytvořit koncepci nasazení AuditPro v takové konfiguraci, která nejvíce vyhovovala našim podmínkám a požadavkům. Jednalo se o způsob instalace serverové, databázové a klientské části. Instalace modulu AuditPro Server a databáze byla z důvodu rozložení zátěže provedena odděleně. Po provedení základní konfigurace serverové části byl zvolen způsob instalace klientských modulů pomocí GPO a Active Directory, které představovaly velmi rychlou a efektivní instalaci AuditPro klientů a které dodnes využíváme. Stěžejním a klíčovým bodem po samotné instalaci a konfiguraci aplikace AuditPro byl převod veškerého vedeného majetku předchozím softwarem do modulu Majetek aplikace AuditPro. Samotný průběh představoval export dat z předchozí aplikace a vytvoření vhodných struktur pro import do aplikace AuditPro. Ukázalo se, že tato do jisté míry komplikovaná operace byla díky otevřeným možnostem a možnostem přizpůsobení datové struktury AuditPro velmi rychlá a velice efektivní. Samotný převod bylo možné provést během jednoho dne, přičemž následná kontrola a přizpůsobení modulu Majetek pro naše potřeby nezabrala více než týden. Co se změnilo? Aplikace AuditPro přinesla řadu pozitivních změn do způsobu a efektivnosti práce IT oddělení. Evidence majetku je nyní jednodušší, efektivnější, přehlednější a poskytuje nám výstupy, se kterými je možné dále pracovat a vyhodnocovat je. Provádění inventur standardním způsobem nebo pomocí iPAQu je rychlé a přesné. Webové rozhraní, které je součástí našeho intranetové portálu, zajišťuje uživatelům okamžitý přehled o majetku, který je na ně evidován. Čárové kódy generované a tištěné přímo z aplikace AuditPro nám umožňují snadno evidovat a označovat veškerá zařízení. V oblasti softwarového managementu jsou přínosy především v možnosti sledování stavu zakoupených licencí k počtu počítačů. Sledování verzí aplikací s okamžitým vyhodnocením, kdy je možné ihned zobrazit konkrétní počítače s konkrétními aplikacemi. Dalšími přínosy jsou bezesporu možnosti vytváření vlastních knihoven aplikací, evidence prováděných instalací, provázanost na modul Evidence faktur, který poskytuje důležité informace o nákupech, a v neposlední řadě přímé zobrazení účetních dokladů. Neméně zajímavou informací jsou bezesporu i jiná data než samotné aplikace, kde často dochází k porušování autorských práv. Velmi rychle a přehledně je možné sledovat např. právě soubory typu mp3, avi apod. Monitor PC je jednoznačně modulem, který přinese řadu cenných a zajímavých informací pro různou skupinu lidí. Informace o výkonu počítačů, využití procesoru, paměti či o volné kapacitě na harddiscích budou bezesporu zajímat člověka zodpovědného za nákup hardwaru. Lze tak například velmi rychle zjistit, zda je konkrétní počítač schopen přejít na novější, náročnější verzi aplikace apod. Člověk zodpovědný za software uvítá informace o skutečných potřebách počtu licencí, pokud si zobrazí report o skutečném spouštění aplikací. Dá se tak jednoduše zjistit, zda je aplikace na konkrétním počítači, případně konkrétním uživatelem opravdu využívána. Manažeři mohou z přehledu aktivity klávesnice a myši získat přehled o tom, jak je konkrétní počítač obecně využíván, dokonce i informace o spuštění či vypnutí počítače.
Parametry:
Počet počítačů: | 300 |
Rok realizace: | 2006 |